Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Je možné šéfovať štyrom skladom naraz? Peter Šikúr v GUMEXE SK riadi a manažuje ich činnosť a je dobrým príkladom toho, že to možné je. Čo všetko je potrebné, aby mohol vzniknúť nový sklad či výrobné oddelenie, na to a ešte viac som sa Petra spýtala v tomto rozhovore.
Peťo, keď si nastúpil do GUMEXU, ako rýchlo si sa dokázal zorientovať v novej práci?
Do firmy som nastúpil v máji 2017 ako vedúci skladu do pobočky v Bratislave. Práca v sklade a vedenie tímu ľudí mi neboli neznáme, podobnú pracovnú pozíciu som v minulosti už zastával. Nový bol pre mňa kolektív ľudí, systém HELIOS a, samozrejme, úplne nový sortiment. Do tímu som zapadol rýchlo a rýchlo som si osvojil aj prácu v novom systéme. Predtým som síce robil v inom, ale v podstate sú všetky rovnaké.
Do bratislavskej pobočky si prišiel ešte do starých priestorov. Čo sa odvtedy zmenilo?
Mal som informáciu, že pobočka v Bratislave sa bude sťahovať do nových priestorov. Bola to pre mňa výzva, urobiť sklad nanovo podľa mojich predstáv a štandardov, ktoré už sú zavedené v našich českých pobočkách. Bolo treba podľa nových priestorov navrhnúť, rozmiestniť a objednať regály, aby bol sklad čo najefektívnejší, vytvoriť nové umiestnenia, objednať manipulačnú techniku. Najzložitejšie však bolo sťahovanie a uloženie tovaru v sklade tak, aby sa skladníci po sklade pohybovali efektívne bez zbytočných prestojov. Získali sme certifikát ISO 9001 a s tým bolo spojených tiež dosť zmien v sklade. Napríklad označenie teplotných zón, skladových priestorov na manipuláciu s vozíkmi, miesta pre príjem, výdaj tovaru, reklamácie a mnoho iných. A taktiež dosť dôležitý manažment všetkých meradiel, ktoré v sklade používame.
Potom prišla nová ponuka od vedenia. Čo to pre teba znamenalo?
Po určitom čase mi bola ponúknutá pozícia vedúceho všetkých skladov GUMEX SK. Bola to pre mňa ďalšia výzva, lebo pobočky sú na celom Slovensku a znamenalo to, že budem veľa cestovať. Ale ja cestujem rád a šoférovanie je pre mňa určitá forma relaxu. Viem, že základom je mať všade spoľahlivých a šikovných ľudí, na ktorých sa môžem spoľahnúť, a takých v pobočkách aj máme. Je to časovo dosť náročné. Niekedy by bolo potrebné byť na všetkých miestach naraz, ale to, žiaľ, nie je možné. A práve vtedy sa môžem spoľahnúť na kolegov, lebo z vlastných skúseností viem, že vedúci je len taký dobrý ako jeho podriadení.
Si pravou rukou aj pre nášho riaditeľa Dušana v realizácii jeho nových vízií. Kde všade ešte vidno tvoju prácu?
Keďže GUMEX SK sa rozvíja a neustále rastie, bolo potrebné aj v Bratislave rozbehnúť strojovú výrobu, najprv rezanie na malom plotri, ktorý je teraz už v Košiciach, a do Bratislavy pribudol veľký ploter. Bol som v Nemecku po nový stroj na výrobu SEMI hadíc a zároveň som sa na ňom naučil pracovať, aby som potom mohol odovzdať svoje poznatky novým kolegom, ktorých sme prijali do výroby. Približne pred trištvrte rokom sme do Bratislavy kúpili 2D vodný lúč. Bolo treba pripraviť všetko na jeho inštaláciu, ako sú prípojky na vzduch, vodu, elektrinu. Je toho dosť mimo skladu, čo treba riešiť, ale spoločnými silami to vždy zvládneme.
Od začiatku si bol pri vzniku pobočky a skladu vo Zvolene. Ako funguje sklad teraz už v nových priestoroch?
Vo Zvolene bola pobočka najprv len kancelária, sklad sa riešil postupom času, keď bol dopyt od zákazníkov, aby si mohli tovar prevziať osobne. Sklad bola jedna malá miestnosť, len ako výdajné miesto. Postupne sa naskladnil základný tovar v obmedzenom množstve. Keď sa pobočka presťahovala, musel som tak ako v Bratislave vytvoriť sklad úplne nanovo. Mal som s tým už skúsenosť, takže to nebolo také zložité a bolo to v oveľa menšom rozsahu. Keďže tam zatiaľ nie je čítačka čiarových kódov ako na ostatných skladoch, všetky skladové pohyby sa robia ručne. Je to trošku pracnejšie, ale časom sa určite aj tam všetko zoštandardizuje. Zatiaľ tam nie je skladník, čiže o sklad sa stará priamo vedúci predaja. Väčšina tovaru sa expeduje z centrálneho skladu v Bratislave priamo zákazníkom prepravnými spoločnosťami.
Ako sa ti darí riadiť na diaľku sklady v Žiline a Košiciach?
Snažím sa aspoň raz do mesiaca navštíviť všetky sklady, pozrieť, ako to všetko kolegovia zvládajú. Vyriešiť nedostatky a zlepšiť, poprípade vymyslieť niečo, aby sklad fungoval efektívnejšie.
Čo sa pre našich zákazníkov pripravuje?
Chceli by sme začať dodávať tovar na výdajné miesta a výdajné boxy, tak ako sa to už rozbehlo v českom GUMEXE. Chceme vyjsť zákazníkom v ústrety a znížiť im náklady na dopravu. A keďže je sklad v Bratislave centrálny pre celé Slovensko, mám plán rozšíriť náš tím o nového skladníka, ktorý by mal byť sčasti k dispozícii aj pre pobočku vo Zvolene.
Viem o tebe, že si manuálne zručný a túto svoju vlastnosť využívaš tak v súkromí, ako aj v práci. Kde všade?
Kúpili sme si s priateľkou dom a všetko, čo sa dá, sa snažím si robiť sám. Takže tam je toho asi najviac, čo som vlastnoručne urobil. Už si to všimli aj susedia, teraz sa nestíham vôbec nudiť. Snažím sa aj v práci urobiť veci svojpomocne, naposledy nabíjacie miesto pre elektromobily. Keď viem niečo urobiť sám, rád to urobím.
Čo ti v živote robí najväčšiu radosť?
Mám rád cestovanie, spoznávanie nových miest. Je to jedna z mojich záľub. Keď mám aspoň trošku voľného času, vždy ho využijem návštevou nejakého pekného miesta, veď Slovensko je nádherná krajina. Najväčšiu radosť mi však robí, keď sú všetci moji blízki usmiati a šťastní, je to pre mňa asi to naj. A pravdaže ma teší, ak sa moje plány realizujú, tak ako by som chcel, pocit z dobre vykonanej práce, keď sa pozriem na veci, ktoré som vlastnoručne urobil.
Peter Šikúr
Vyštudoval elektrotechnickú priemyslovku. Už počas školy ako brigádnik a potom aj po jej skončení pracoval vo vinárskych závodoch na rôznych pozíciách. Neskôr ako skladník a vedúci skladu aj v iných firmách. Získal skúsenosti tiež v zahraničí a od roku 2017 je v GUMEXE. Rád cestuje, teraz hlavne po Slovensku a je „domáci majster“, baví ho najmä práca s drevom.
Názor Dušana Sedláčka – riaditeľa GUMEXU:
Peter je opravdový GUMEXák. Záleží mu na všem, co dělá. Dělá věci zodpovědně a pořádně. Nepoleká se ani výzev, například při instalaci nových regálů, obsluze nového CNC plotru nebo navíjecího stroje na hliníkové hadice. Je vidět, že si dokáže vždy poradit. A navíc vychází dobře s lidmi. Peter, děkujeme, Ať se ti vše daří! Dušan.
Rozhovor s Petrom Šikúrom, vedúci logistiky skladov spoločnosti GUMEX, pripravila Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX. Foto: archív spoločnosti GUMEX, súkromný archív.
Je možné šéfovať štyrom skladom naraz? Peter Šikúr v GUMEXE SK riadi a manažuje ich činnosť a je dobrým príkladom toho, že to možné je. Čo všetko je potrebné, aby mohol vzniknúť nový sklad či výrobné oddelenie, na to a ešte viac som sa Petra spýtala v tomto rozhovore.
Peťo, keď si nastúpil do GUMEXU, ako rýchlo si sa dokázal zorientovať v novej práci?
Do firmy som nastúpil v máji 2017 ako vedúci skladu do pobočky v Bratislave. Práca v sklade a vedenie tímu ľudí mi neboli neznáme, podobnú pracovnú pozíciu som v minulosti už zastával. Nový bol pre mňa kolektív ľudí, systém HELIOS a, samozrejme, úplne nový sortiment. Do tímu som zapadol rýchlo a rýchlo som si osvojil aj prácu v novom systéme. Predtým som síce robil v inom, ale v podstate sú všetky rovnaké.
Do bratislavskej pobočky si prišiel ešte do starých priestorov. Čo sa odvtedy zmenilo?
Mal som informáciu, že pobočka v Bratislave sa bude sťahovať do nových priestorov. Bola to pre mňa výzva, urobiť sklad nanovo podľa mojich predstáv a štandardov, ktoré už sú zavedené v našich českých pobočkách. Bolo treba podľa nových priestorov navrhnúť, rozmiestniť a objednať regály, aby bol sklad čo najefektívnejší, vytvoriť nové umiestnenia, objednať manipulačnú techniku. Najzložitejšie však bolo sťahovanie a uloženie tovaru v sklade tak, aby sa skladníci po sklade pohybovali efektívne bez zbytočných prestojov. Získali sme certifikát ISO 9001 a s tým bolo spojených tiež dosť zmien v sklade. Napríklad označenie teplotných zón, skladových priestorov na manipuláciu s vozíkmi, miesta pre príjem, výdaj tovaru, reklamácie a mnoho iných. A taktiež dosť dôležitý manažment všetkých meradiel, ktoré v sklade používame.
Potom prišla nová ponuka od vedenia. Čo to pre teba znamenalo?
Po určitom čase mi bola ponúknutá pozícia vedúceho všetkých skladov GUMEX SK. Bola to pre mňa ďalšia výzva, lebo pobočky sú na celom Slovensku a znamenalo to, že budem veľa cestovať. Ale ja cestujem rád a šoférovanie je pre mňa určitá forma relaxu. Viem, že základom je mať všade spoľahlivých a šikovných ľudí, na ktorých sa môžem spoľahnúť, a takých v pobočkách aj máme. Je to časovo dosť náročné. Niekedy by bolo potrebné byť na všetkých miestach naraz, ale to, žiaľ, nie je možné. A práve vtedy sa môžem spoľahnúť na kolegov, lebo z vlastných skúseností viem, že vedúci je len taký dobrý ako jeho podriadení.
Si pravou rukou aj pre nášho riaditeľa Dušana v realizácii jeho nových vízií. Kde všade ešte vidno tvoju prácu?
Keďže GUMEX SK sa rozvíja a neustále rastie, bolo potrebné aj v Bratislave rozbehnúť strojovú výrobu, najprv rezanie na malom plotri, ktorý je teraz už v Košiciach, a do Bratislavy pribudol veľký ploter. Bol som v Nemecku po nový stroj na výrobu SEMI hadíc a zároveň som sa na ňom naučil pracovať, aby som potom mohol odovzdať svoje poznatky novým kolegom, ktorých sme prijali do výroby. Približne pred trištvrte rokom sme do Bratislavy kúpili 2D vodný lúč. Bolo treba pripraviť všetko na jeho inštaláciu, ako sú prípojky na vzduch, vodu, elektrinu. Je toho dosť mimo skladu, čo treba riešiť, ale spoločnými silami to vždy zvládneme.
Od začiatku si bol pri vzniku pobočky a skladu vo Zvolene. Ako funguje sklad teraz už v nových priestoroch?
Vo Zvolene bola pobočka najprv len kancelária, sklad sa riešil postupom času, keď bol dopyt od zákazníkov, aby si mohli tovar prevziať osobne. Sklad bola jedna malá miestnosť, len ako výdajné miesto. Postupne sa naskladnil základný tovar v obmedzenom množstve. Keď sa pobočka presťahovala, musel som tak ako v Bratislave vytvoriť sklad úplne nanovo. Mal som s tým už skúsenosť, takže to nebolo také zložité a bolo to v oveľa menšom rozsahu. Keďže tam zatiaľ nie je čítačka čiarových kódov ako na ostatných skladoch, všetky skladové pohyby sa robia ručne. Je to trošku pracnejšie, ale časom sa určite aj tam všetko zoštandardizuje. Zatiaľ tam nie je skladník, čiže o sklad sa stará priamo vedúci predaja. Väčšina tovaru sa expeduje z centrálneho skladu v Bratislave priamo zákazníkom prepravnými spoločnosťami.
Ako sa ti darí riadiť na diaľku sklady v Žiline a Košiciach?
Snažím sa aspoň raz do mesiaca navštíviť všetky sklady, pozrieť, ako to všetko kolegovia zvládajú. Vyriešiť nedostatky a zlepšiť, poprípade vymyslieť niečo, aby sklad fungoval efektívnejšie.
Čo sa pre našich zákazníkov pripravuje?
Chceli by sme začať dodávať tovar na výdajné miesta a výdajné boxy, tak ako sa to už rozbehlo v českom GUMEXE. Chceme vyjsť zákazníkom v ústrety a znížiť im náklady na dopravu. A keďže je sklad v Bratislave centrálny pre celé Slovensko, mám plán rozšíriť náš tím o nového skladníka, ktorý by mal byť sčasti k dispozícii aj pre pobočku vo Zvolene.
Viem o tebe, že si manuálne zručný a túto svoju vlastnosť využívaš tak v súkromí, ako aj v práci. Kde všade?
Kúpili sme si s priateľkou dom a všetko, čo sa dá, sa snažím si robiť sám. Takže tam je toho asi najviac, čo som vlastnoručne urobil. Už si to všimli aj susedia, teraz sa nestíham vôbec nudiť. Snažím sa aj v práci urobiť veci svojpomocne, naposledy nabíjacie miesto pre elektromobily. Keď viem niečo urobiť sám, rád to urobím.
Čo ti v živote robí najväčšiu radosť?
Mám rád cestovanie, spoznávanie nových miest. Je to jedna z mojich záľub. Keď mám aspoň trošku voľného času, vždy ho využijem návštevou nejakého pekného miesta, veď Slovensko je nádherná krajina. Najväčšiu radosť mi však robí, keď sú všetci moji blízki usmiati a šťastní, je to pre mňa asi to naj. A pravdaže ma teší, ak sa moje plány realizujú, tak ako by som chcel, pocit z dobre vykonanej práce, keď sa pozriem na veci, ktoré som vlastnoručne urobil.
Peter Šikúr
Vyštudoval elektrotechnickú priemyslovku. Už počas školy ako brigádnik a potom aj po jej skončení pracoval vo vinárskych závodoch na rôznych pozíciách. Neskôr ako skladník a vedúci skladu aj v iných firmách. Získal skúsenosti tiež v zahraničí a od roku 2017 je v GUMEXE. Rád cestuje, teraz hlavne po Slovensku a je „domáci majster“, baví ho najmä práca s drevom.
Názor Dušana Sedláčka – riaditeľa GUMEXU:
Peter je opravdový GUMEXák. Záleží mu na všem, co dělá. Dělá věci zodpovědně a pořádně. Nepoleká se ani výzev, například při instalaci nových regálů, obsluze nového CNC plotru nebo navíjecího stroje na hliníkové hadice. Je vidět, že si dokáže vždy poradit. A navíc vychází dobře s lidmi. Peter, děkujeme, Ať se ti vše daří! Dušan.
Rozhovor s Petrom Šikúrom, vedúci logistiky skladov spoločnosti GUMEX, pripravila Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX. Foto: archív spoločnosti GUMEX, súkromný archív.
Informácie pre zákazníkov
Všetky práva vyhradené. Kopírovanie obsahu je zakázané podľa zákona č. 121/2000 zb. o práve autorského zákonu.