Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Martin Jakubík, riaditeľ výroby, zastrešuje v GUMEXE výrobný proces. V spolupráci s ostatnými oddeleniami, hlavne obchodom, sa starajú o to, aby objednaný výrobok dorazil k našim zákazníkom včas a bez chýb. Dôležitým článkom v tomto procese sú aj kalkulanti výroby. Oni sa síce štandardne so zákazníkmi nestretávajú, ale dokážu vykalkulovať výslednú cenu pre jeden výrobok aj pre celé série. Na základe prehľadu o cenách materiálov a služieb zostavujú rozpočet výrobnej objednávky tak, aby bol pre všetky strany čo najvýhodnejší.
Martin, v akom momente vstupuje kalkulácia do celého procesu kontaktu zo zákazníkom – teda procesu, ktorý sa začína dopytom a končí hotovým výrobkom?
Môžeme si to ukázať graficky na tomto príklade.
Dopyt od zákazníka – Tvorba podkladov pre kalkuláciu (výkresy, spotreba, časy) – Kalkulácia cien – Ponuka zákazníkovi – Objednávka od zákazníka –
Zadanie objednávky do výroby (príprava dokumentácie, materiálu) – Výroba zákazky – Výstupná kontrola – Expedícia
Môžeš, prosím, priblížiť proces kalkulácie vo výrobe?
Po prijatí požiadavky na výrobu od špecialistu využijeme buď dodaný výkres od zákazníka v .dwg alebo .dxf formáte, prípadne si výkres vytvoríme my na základe dodaných podkladov. Následne spočítame pomocou softwaru spotrebu materiálu a čas potrebný na zhotovenie zákazky. Výsledné údaje prenesieme do interného kalkulačného systému, kde prostredníctvom prednastavených parametrov vytvoríme presnú cenovú kalkuláciu pre zákazníka.
Existuje niečo, čo môže proces kalkulácie skomplikovať?
Kalkulanti sa stretávajú s informáciami, ktoré nie sú vždy úplne jasné. Napríklad nedodaná výkresová dokumentácia pri zložitejších tvaroch výrobkov, neúplné výkresy s chýbajúcimi kótami alebo rozpornými údajmi na požadované vlastnosti vybraného materiálu či rôzne iné nezrovnalosti. U nás to môže byť zavádzanie novej výrobnej technológie, keď ešte nepoznáme jej reálne možnosti z hľadiska kapacity a času, za aký dokážeme požadovaný počet kusov vyrobiť.
Za kalkuláciu sa platí, alebo je zadarmo?
Kalkulácia je štandardne bezplatná, s výnimkou prípadov, keď sa od nás vyžaduje tvorba zložitých .dxf výkresov, ktorých zhotovenie presahuje čas 30 min. Je to však individuálne, vždy sa posudzuje konkrétna zákazka. Bežné kalkulácie alebo kalkulácie na základe dodaných .dxf výkresov od zákazníka sú bezplatné.
Čo keď zákazník dostal kalkuláciu, ale rozmyslí si to a objednávku nepošle?
Každá kalkulácia sa eviduje v našom internom systéme. Ak sa náš zákazník aj neskôr rozhodne, že chce objednávku zrealizovať, vieme kalkuláciu dohľadať, aktualizovať cenu, doplniť a znova použiť. Podobný systém využívame aj pri opakovaných objednávkach, kde podľa interného označenia dokážeme zrealizovať výrobu bez toho, aby sa celý proces kalkulácie musel opakovať, a tak môžeme výrazne skrátiť čas dodania hotového výrobku zákazníkovi.
Priestory, kde máme oddelenie kalkulácií v Žiline, prešli minulý rok rekonštrukciou. Čo sa spravilo a ako sa vám pracuje v nových priestoroch?
Momentálne pracujeme v kancelárii, ktorá naozaj prešla kompletnou rekonštrukciou, modernizáciou, priestory sú klimatizované a prispôsobené práci kalkulantov. Pre nás to znamená oveľa väčší komfort pri práci, kancelária sa presvetlila, vzniklo aj miesto pre ďalšieho kolegu, ktorý rozšíri náš tím v budúcnosti. Máme tu tiež vyhradený priestor na osobnú komunikáciu so zákazníkmi. Sme teda pripravení.
Martin, z pozície vedúceho výroby na Slovensku si prešiel do pozície výrobného riaditeľa. Čo pre teba osobne táto zmena znamenala?
Beriem to ako ocenenie mojej dlhoročnej práce pre firmu. Ako výrobný riaditeľ som zodpovedný za celkové riadenie a efektivitu výroby. Zaoberám sa stratégiou, plánovaním a koordináciou výrobných procesov. Zmena pozície priniesla aj nové výzvy a problémy, ktoré musím riešiť. Napríklad optimalizácia nákladov, neustále zvyšovanie kvality výrobkov alebo zlepšovanie pracovných postupov. Vďaka skvelému tímu sa to všetko zvláda ľahšie. Veľmi dôležitá v celom procese je aj komunikácia s rôznymi oddeleniami. Musím neustále úzko spolupracovať s obchodným oddelením vo všetkých pobočkách, nákupným oddelením a inými oddeleniami. Komunikácia je teda pre úspešné riadenie výroby kľúčová. Globálne táto zmena pre mňa až taká výrazná nebola, už ako vedúci výroby som vykonával mnohé činnosti. Vždy je však príležitosť rásť a prispievať k úspechu firmy.
Predstav nám, prosím, svoj tím kalkulantov. A povedz nám niečo o nich a o ich práci.
Na oddelení kalkulácií okrem mňa pracujú momentálne ešte dvaja kalkulanti, ktorí pod mojím vedením spracovávajú všetky požiadavky od zákazníkov. Snažia sa vždy nájsť optimálne riešenie šité na mieru pre každého nášho zákazníka.
Pavol Gábrik – kalkulant výroby
Na pozícii kalkulanta pracuje takmer od vzniku výrobného oddelenia v Žiline. Za viac ako osem rokov pôsobenia v GUMEXE sa vypracoval na kľúčového člena tímu kalkulácie výroby. Pozná význam svojej práce a snaží sa ju robiť čo najlepšie v úzkej spolupráci s obchodným oddelením.
Paľko, ako sa zmenila tvoja práca od nástupu do našej firmy?
V začiatkoch neexistovali žiadne konkrétne a presné postupy pri tvorbe cien, ako sú teraz. Práce, samozrejme, pribudlo, ale výrobné postupy už máme zvládnuté do detailov. Zaviedli sa nové štandardy postupov a cenotvorby. Máme aj nové technológie, ako je vodný lúč, a tiež nové materiály, ktoré neustále pribúdajú. V poslednom čase sa významne rozšírila ponuka plastových materiálov, sprevádzkovala sa nová technológia obrábania plastov. To pre mňa znamená neustále sa vzdelávať a dopĺňať si svoje vedomosti.
Čo je najdôležitejšie pri tvorbe kalkulácie?
Kľúčové je mať úplné a presné podklady. To znamená vyšpecifikovaný vhodný materiál, z ktorého sa bude vyrábať, správny výkres a v neposlednom rade uvedené presné množstvo požadovaných výrobkov. Stáva sa, že v rámci optimálneho využitia materiálu pri výrobe navrhnem zákazníkovi iné množstvo výrobkov, ako bolo v pôvodnej požiadavke. Cena výrobku je vtedy pre zákazníka priaznivejšia, a ak zákazník dokáže navýšené množstvo aj využiť, je to preňho najlepšia cesta, ako si znížiť konečnú cenu.
Ako často sa stretávaš s nejasnými informáciami a ako to na vašom oddelení riešite?
S neúplnými alebo nejasnými informáciami sa stretávame pomerne dosť často. Ak informácie chýbajú alebo sú nepresné, znamená to ďalšiu komunikáciu s obchodným oddelením – špecialistom alebo aj priamo so zákazníkom a to, samozrejme, predlžuje čas realizácie.
V našej výrobe je kľúčové rezanie dodávaných materiálov. Na rezanie materiálov, vyrezávanie tesnení či iných výrobkov
využívame ploter a aj vodný lúč. V čom je rozdiel medzi týmito dvoma technológiami?
Na plotri režeme nožom väčšinou tenšie materiály. Reže sa rýchlejšie a konečný výrobok je hotový okamžite bez dodatočných úprav. Rezanie je teda rýchle, rezy hladké a čisté. Na vodnom lúči delíme hrubšie a tvrdé materiály, na rezanie kovov a dlažby používame aj abrazívum. Výrobky je potrebné ešte umyť, očistiť a osušiť. Výber najvhodnejšej technológie určím však ja, nie je to starosť zákazníka.
Povedz nám niečo zaujímavé aj o sebe. Viem, že dobre a rád tancuješ. Kde si sa k tejto záľube dostal?
Tancoval som v ľudovom súbore od detstva a doteraz je ľudový tanec moja záľuba. Keďže mám dvoch malých synov vo veku 2 a 5 rokov, všetok čas venujem im, na ďalšie koníčky nie je priestor. Veľa času trávime vonku, teraz chodíme spolu bicyklovať. Starší syn, podobne ako ja, už v tomto veku tancuje v ľudovom súbore, takže už máme aj spoločného koníčka.
Marek Markuľák – kalkulant výroby
Z pozície montéra výroby prešiel pred dvoma rokmi na pozíciu kalkulanta, aby doplnil a posilnil tím kalkulantov, keďže rozrastajúcej výrobe už jeden človek nestačil.
Čo je lepšie a naopak – chýba ti niečo na novej pozícii?
V podstate sa zmenilo všetko. Teraz plánujem prácu pre výrobu. Predtým som dostal hotový výrobný a technologický postup, podľa neho som pracoval. Samozrejme, že poznať túto prácu z praktickej stránky je pre mňa veľkou výhodou. Dokážem lepšie posúdiť možnosti výrobného stroja, montéra a viem sa lepšie vžiť do jeho práce. Predtým som len spracoval pokyny, ktoré som dostal, teraz je zodpovednosť na mne. Viem, že je dôležité sa v práci posúvať ďalej, preto som vďačný za túto príležitosť. Sme tu skvelý tím, navzájom sa podporujeme, takže sa mi pracuje veľmi dobre.
Ako rýchlo si sa zapracoval?
Pomerne rýchlo, musel som len zvládnuť administratívnu časť mojej práce, oboznámiť sa s už vypracovanými pracovnými postupmi.
Vedel si v tejto práci využiť aj nejaké svoje predchádzajúce skúsenosti?
Veľkou výhodou pre mňa v začiatkoch práce na kalkulačnom oddelení bola znalosť technológií a výrobných procesov. Všetko som si vyskúšal v praxi, či už u nás vo výrobe, alebo priamo pri montážach v prevádzkach zákazníka. Preto je teraz pre mňa komunikácia oveľa ľahšia.
Prezraď nám, čo bolo pre teba najzložitejšie sa naučiť?
Najdôležitejšie a aj najzložitejšie bolo pre mňa naučiť sa používať pro-gram AutoCAD, ktorý slúži na kreslenie 2D a 3D výkresov výrobkov. Bolo potrebné sa naučiť pracovať s poznámkami, kótami, odkazmi a tabuľkami v nákresoch, ktoré nám posielajú naši zákazníci. Výrobné postupy, ktoré som ako montér dostal už hotové, som sa musel naučiť ja vytvárať pre kolegov montérov.
Existuje niečo, čo by vedelo tvoju prácu uľahčiť?
Ako to tu už viackrát zaznelo, samozrejme, presné informácie. Je mi však jasné, že ten proces určovania napríklad najvhodnejšieho materiálu je aj pre obchodníkov zložitý. Preto sa snažím byť k nim čo najviac ústretový a poradiť im aj v procese výberu materiálu, výber technológie je už potom na mne. Veľmi oceňujem, keď sa so mnou vopred poradia. Je to jednoduchšie a vyhneme sa tomu, že sa neurčí materiál správne a cenová kalkulácia sa musí prerábať.
Povedz nám aj niečo o sebe. Čo robíš, keď nie si v práci?
Mojím najväčším koníčkom je šport, hlavne futbal a hokej. Momentálne sa však venujem hlavne svojej rodine a mojim dvom dcéram vo veku 4 a 6 rokov. Im venujem všetok voľný čas. Moje športové aktivity som rád prispôsobil im, aby som s nimi mohol tráviť čo najviac času. Som rád, že obe to ťahá k pohybu, športu, teraz hlavne k tancu.
Rozhovor pripravila v júli 2024 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK. Foto: Archív spoločnosti GUMEX.
Martin Jakubík, riaditeľ výroby, zastrešuje v GUMEXE výrobný proces. V spolupráci s ostatnými oddeleniami, hlavne obchodom, sa starajú o to, aby objednaný výrobok dorazil k našim zákazníkom včas a bez chýb. Dôležitým článkom v tomto procese sú aj kalkulanti výroby. Oni sa síce štandardne so zákazníkmi nestretávajú, ale dokážu vykalkulovať výslednú cenu pre jeden výrobok aj pre celé série. Na základe prehľadu o cenách materiálov a služieb zostavujú rozpočet výrobnej objednávky tak, aby bol pre všetky strany čo najvýhodnejší.
Martin, v akom momente vstupuje kalkulácia do celého procesu kontaktu zo zákazníkom – teda procesu, ktorý sa začína dopytom a končí hotovým výrobkom?
Môžeme si to ukázať graficky na tomto príklade.
Dopyt od zákazníka – Tvorba podkladov pre kalkuláciu (výkresy, spotreba, časy) – Kalkulácia cien – Ponuka zákazníkovi – Objednávka od zákazníka –
Zadanie objednávky do výroby (príprava dokumentácie, materiálu) – Výroba zákazky – Výstupná kontrola – Expedícia
Môžeš, prosím, priblížiť proces kalkulácie vo výrobe?
Po prijatí požiadavky na výrobu od špecialistu využijeme buď dodaný výkres od zákazníka v .dwg alebo .dxf formáte, prípadne si výkres vytvoríme my na základe dodaných podkladov. Následne spočítame pomocou softwaru spotrebu materiálu a čas potrebný na zhotovenie zákazky. Výsledné údaje prenesieme do interného kalkulačného systému, kde prostredníctvom prednastavených parametrov vytvoríme presnú cenovú kalkuláciu pre zákazníka.
Existuje niečo, čo môže proces kalkulácie skomplikovať?
Kalkulanti sa stretávajú s informáciami, ktoré nie sú vždy úplne jasné. Napríklad nedodaná výkresová dokumentácia pri zložitejších tvaroch výrobkov, neúplné výkresy s chýbajúcimi kótami alebo rozpornými údajmi na požadované vlastnosti vybraného materiálu či rôzne iné nezrovnalosti. U nás to môže byť zavádzanie novej výrobnej technológie, keď ešte nepoznáme jej reálne možnosti z hľadiska kapacity a času, za aký dokážeme požadovaný počet kusov vyrobiť.
Za kalkuláciu sa platí, alebo je zadarmo?
Kalkulácia je štandardne bezplatná, s výnimkou prípadov, keď sa od nás vyžaduje tvorba zložitých .dxf výkresov, ktorých zhotovenie presahuje čas 30 min. Je to však individuálne, vždy sa posudzuje konkrétna zákazka. Bežné kalkulácie alebo kalkulácie na základe dodaných .dxf výkresov od zákazníka sú bezplatné.
Čo keď zákazník dostal kalkuláciu, ale rozmyslí si to a objednávku nepošle?
Každá kalkulácia sa eviduje v našom internom systéme. Ak sa náš zákazník aj neskôr rozhodne, že chce objednávku zrealizovať, vieme kalkuláciu dohľadať, aktualizovať cenu, doplniť a znova použiť. Podobný systém využívame aj pri opakovaných objednávkach, kde podľa interného označenia dokážeme zrealizovať výrobu bez toho, aby sa celý proces kalkulácie musel opakovať, a tak môžeme výrazne skrátiť čas dodania hotového výrobku zákazníkovi.
Priestory, kde máme oddelenie kalkulácií v Žiline, prešli minulý rok rekonštrukciou. Čo sa spravilo a ako sa vám pracuje v nových priestoroch?
Momentálne pracujeme v kancelárii, ktorá naozaj prešla kompletnou rekonštrukciou, modernizáciou, priestory sú klimatizované a prispôsobené práci kalkulantov. Pre nás to znamená oveľa väčší komfort pri práci, kancelária sa presvetlila, vzniklo aj miesto pre ďalšieho kolegu, ktorý rozšíri náš tím v budúcnosti. Máme tu tiež vyhradený priestor na osobnú komunikáciu so zákazníkmi. Sme teda pripravení.
Martin, z pozície vedúceho výroby na Slovensku si prešiel do pozície výrobného riaditeľa. Čo pre teba osobne táto zmena znamenala?
Beriem to ako ocenenie mojej dlhoročnej práce pre firmu. Ako výrobný riaditeľ som zodpovedný za celkové riadenie a efektivitu výroby. Zaoberám sa stratégiou, plánovaním a koordináciou výrobných procesov. Zmena pozície priniesla aj nové výzvy a problémy, ktoré musím riešiť. Napríklad optimalizácia nákladov, neustále zvyšovanie kvality výrobkov alebo zlepšovanie pracovných postupov. Vďaka skvelému tímu sa to všetko zvláda ľahšie. Veľmi dôležitá v celom procese je aj komunikácia s rôznymi oddeleniami. Musím neustále úzko spolupracovať s obchodným oddelením vo všetkých pobočkách, nákupným oddelením a inými oddeleniami. Komunikácia je teda pre úspešné riadenie výroby kľúčová. Globálne táto zmena pre mňa až taká výrazná nebola, už ako vedúci výroby som vykonával mnohé činnosti. Vždy je však príležitosť rásť a prispievať k úspechu firmy.
Predstav nám, prosím, svoj tím kalkulantov. A povedz nám niečo o nich a o ich práci.
Na oddelení kalkulácií okrem mňa pracujú momentálne ešte dvaja kalkulanti, ktorí pod mojím vedením spracovávajú všetky požiadavky od zákazníkov. Snažia sa vždy nájsť optimálne riešenie šité na mieru pre každého nášho zákazníka.
Pavol Gábrik – kalkulant výroby
Na pozícii kalkulanta pracuje takmer od vzniku výrobného oddelenia v Žiline. Za viac ako osem rokov pôsobenia v GUMEXE sa vypracoval na kľúčového člena tímu kalkulácie výroby. Pozná význam svojej práce a snaží sa ju robiť čo najlepšie v úzkej spolupráci s obchodným oddelením.
Paľko, ako sa zmenila tvoja práca od nástupu do našej firmy?
V začiatkoch neexistovali žiadne konkrétne a presné postupy pri tvorbe cien, ako sú teraz. Práce, samozrejme, pribudlo, ale výrobné postupy už máme zvládnuté do detailov. Zaviedli sa nové štandardy postupov a cenotvorby. Máme aj nové technológie, ako je vodný lúč, a tiež nové materiály, ktoré neustále pribúdajú. V poslednom čase sa významne rozšírila ponuka plastových materiálov, sprevádzkovala sa nová technológia obrábania plastov. To pre mňa znamená neustále sa vzdelávať a dopĺňať si svoje vedomosti.
Čo je najdôležitejšie pri tvorbe kalkulácie?
Kľúčové je mať úplné a presné podklady. To znamená vyšpecifikovaný vhodný materiál, z ktorého sa bude vyrábať, správny výkres a v neposlednom rade uvedené presné množstvo požadovaných výrobkov. Stáva sa, že v rámci optimálneho využitia materiálu pri výrobe navrhnem zákazníkovi iné množstvo výrobkov, ako bolo v pôvodnej požiadavke. Cena výrobku je vtedy pre zákazníka priaznivejšia, a ak zákazník dokáže navýšené množstvo aj využiť, je to preňho najlepšia cesta, ako si znížiť konečnú cenu.
Ako často sa stretávaš s nejasnými informáciami a ako to na vašom oddelení riešite?
S neúplnými alebo nejasnými informáciami sa stretávame pomerne dosť často. Ak informácie chýbajú alebo sú nepresné, znamená to ďalšiu komunikáciu s obchodným oddelením – špecialistom alebo aj priamo so zákazníkom a to, samozrejme, predlžuje čas realizácie.
V našej výrobe je kľúčové rezanie dodávaných materiálov. Na rezanie materiálov, vyrezávanie tesnení či iných výrobkov
využívame ploter a aj vodný lúč. V čom je rozdiel medzi týmito dvoma technológiami?
Na plotri režeme nožom väčšinou tenšie materiály. Reže sa rýchlejšie a konečný výrobok je hotový okamžite bez dodatočných úprav. Rezanie je teda rýchle, rezy hladké a čisté. Na vodnom lúči delíme hrubšie a tvrdé materiály, na rezanie kovov a dlažby používame aj abrazívum. Výrobky je potrebné ešte umyť, očistiť a osušiť. Výber najvhodnejšej technológie určím však ja, nie je to starosť zákazníka.
Povedz nám niečo zaujímavé aj o sebe. Viem, že dobre a rád tancuješ. Kde si sa k tejto záľube dostal?
Tancoval som v ľudovom súbore od detstva a doteraz je ľudový tanec moja záľuba. Keďže mám dvoch malých synov vo veku 2 a 5 rokov, všetok čas venujem im, na ďalšie koníčky nie je priestor. Veľa času trávime vonku, teraz chodíme spolu bicyklovať. Starší syn, podobne ako ja, už v tomto veku tancuje v ľudovom súbore, takže už máme aj spoločného koníčka.
Marek Markuľák – kalkulant výroby
Z pozície montéra výroby prešiel pred dvoma rokmi na pozíciu kalkulanta, aby doplnil a posilnil tím kalkulantov, keďže rozrastajúcej výrobe už jeden človek nestačil.
Čo je lepšie a naopak – chýba ti niečo na novej pozícii?
V podstate sa zmenilo všetko. Teraz plánujem prácu pre výrobu. Predtým som dostal hotový výrobný a technologický postup, podľa neho som pracoval. Samozrejme, že poznať túto prácu z praktickej stránky je pre mňa veľkou výhodou. Dokážem lepšie posúdiť možnosti výrobného stroja, montéra a viem sa lepšie vžiť do jeho práce. Predtým som len spracoval pokyny, ktoré som dostal, teraz je zodpovednosť na mne. Viem, že je dôležité sa v práci posúvať ďalej, preto som vďačný za túto príležitosť. Sme tu skvelý tím, navzájom sa podporujeme, takže sa mi pracuje veľmi dobre.
Ako rýchlo si sa zapracoval?
Pomerne rýchlo, musel som len zvládnuť administratívnu časť mojej práce, oboznámiť sa s už vypracovanými pracovnými postupmi.
Vedel si v tejto práci využiť aj nejaké svoje predchádzajúce skúsenosti?
Veľkou výhodou pre mňa v začiatkoch práce na kalkulačnom oddelení bola znalosť technológií a výrobných procesov. Všetko som si vyskúšal v praxi, či už u nás vo výrobe, alebo priamo pri montážach v prevádzkach zákazníka. Preto je teraz pre mňa komunikácia oveľa ľahšia.
Prezraď nám, čo bolo pre teba najzložitejšie sa naučiť?
Najdôležitejšie a aj najzložitejšie bolo pre mňa naučiť sa používať pro-gram AutoCAD, ktorý slúži na kreslenie 2D a 3D výkresov výrobkov. Bolo potrebné sa naučiť pracovať s poznámkami, kótami, odkazmi a tabuľkami v nákresoch, ktoré nám posielajú naši zákazníci. Výrobné postupy, ktoré som ako montér dostal už hotové, som sa musel naučiť ja vytvárať pre kolegov montérov.
Existuje niečo, čo by vedelo tvoju prácu uľahčiť?
Ako to tu už viackrát zaznelo, samozrejme, presné informácie. Je mi však jasné, že ten proces určovania napríklad najvhodnejšieho materiálu je aj pre obchodníkov zložitý. Preto sa snažím byť k nim čo najviac ústretový a poradiť im aj v procese výberu materiálu, výber technológie je už potom na mne. Veľmi oceňujem, keď sa so mnou vopred poradia. Je to jednoduchšie a vyhneme sa tomu, že sa neurčí materiál správne a cenová kalkulácia sa musí prerábať.
Povedz nám aj niečo o sebe. Čo robíš, keď nie si v práci?
Mojím najväčším koníčkom je šport, hlavne futbal a hokej. Momentálne sa však venujem hlavne svojej rodine a mojim dvom dcéram vo veku 4 a 6 rokov. Im venujem všetok voľný čas. Moje športové aktivity som rád prispôsobil im, aby som s nimi mohol tráviť čo najviac času. Som rád, že obe to ťahá k pohybu, športu, teraz hlavne k tancu.
Rozhovor pripravila v júli 2024 Martina Lepáčeková, marketingová špecialistka spoločnosti GUMEX SK. Foto: Archív spoločnosti GUMEX.
Informácie pre zákazníkov
Všetky práva vyhradené. Kopírovanie obsahu je zakázané podľa zákona č. 121/2000 zb. o práve autorského zákonu.