Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Tentokrát vás pozývame priamo do centra diania, kde sa tvorí náplň nášho štvrťročníka. Za celý tím, ktorý k tvorbe Géčka prispieva, sme do rozhovoru zapojili Zdeňku Škochovú (ZŠ), zástupkyňu vydavateľstva PROSPECTEA Česká republika, s.r.o., Moniku Sivulkovú (MS), marketingovú špecialistku, a Libora Sedláčka (LS), marketingového riaditeľa, obaja z našej spoločnosti.
Zdenka, čo vás vlastne priviedlo k vydávaniu firemných časopisov?
ZŠ: S kolegami v PROSPECTEE sme pracovali na marketingových stratégiách, auditoch, vyhodnocovali marketingové prieskumy. V roku 2011 sme pre jedného klienta v rámci PR a marketingovej stratégie vytvorili náš prvý firemný časopis. Postupne sme získavali čoraz viac zákazníkov, ktorí videli, že mať vlastné médium ich stavia do pozície profesionála v danom odbore a odlíši ich to od konkurencie. A tak sa PROSPECTEA transformovala z konzultačnej marketingovej firmy na agentúru so zameraním na tvorbu firemných časopisov. Skúsenosti z marketingu teraz úročíme práve tu.
Prečo podľa vás nestačí len uverejniť článok na internete, aby sa zákazník dozvedel, čo potrebuje?
ZŠ: Byť vidieť na internete je pre väčšinu z nás nevyhnutné. V dnešnom svete obzvlášť. Všetci sme zvyknutí, že zadáme pár slov do vyhľadávača a nahrnie sa na nás toľko obsahu, že si môžeme vyberať. Z pozície užívateľov je to výhoda. Keď ste v pozícii predávajúceho a potrebujete sa vo vyhľadávaní objaviť medzi prvými, dostávate sa do obrovského konkurenčného tlaku. Riešením je hľadať ďalšie komunikačné kanály a tlačené médium je jedným z nich. Je to spôsob, ako zaujať a vyčnievať. Je to forma dlhodobej starostlivosti, hýčkanie zákazníkov, budovanie ich lojality a to sa počíta.
Rozumiem, ale na firmu, ktorá sa rozhodne vydávať časopis, čaká plno nástrah.
ZŠ: Prvá z nástrah môže byť predstava, že si necháte vytvoriť časopis na kľúč a nebude vás to stáť žiany čas ani energiu. Vždy je potrebná súčinnosť zadávateľa. A ruku na srdce, stále je to váš časopis, a je teda na mieste, aby bol vo vnútri firmy niekto, kto za neho bude tak trochu dýchať. Pascou môže byť aj to, že pripravíte „vypilovaný" časopis, ktorý ale vôbec nebude rezonovať s vašimi čitateľmi. Písať jazykom cieľovej skupiny a pripravovať obsah práve pre ňu je nevyhnutný predpoklad pre funkčné médium. Čitateľ je vždy na prvom mieste.
Ako spoznám, že vydávanie firemného časopisu zvládnem?
ZŠ: Poradila by som urobiť si dobrú prípravu. Je potrebné mať jasno napr. v tom, kto sa bude starať o realizácii, ako často a v akom rozsahu chcete časopis vydávať. Dôležitý je aj plán financií na realizáciu. Dobrý účel, plán, vnútorné presvedčenie, že to bude fungovať, a myslenie v dlhodobom horizonte, to sú predpoklady pre to, aby vás nič nezastavilo.
A mal by som ho vydávať často, aby to dávalo zmysel?
ZŠ: Na to neexistuje univerzálna odpoveď. Každým doručením tlačeného časopisu si zabezpečujete svoju fyzickú prítomnosť u vašich zákazníkov. Hodnotným obsahom s nimi budujete vzťah. To musí byť v rovnováhe aj s vaším marketingovým rozpočtom a s tým, či máte čo povedať. Tlačiť sa každý mesiac na silu do vytvorenia časopisu nedáva zmysel ako z pohľadu ekonomického, tak aj obsahového. Objaviť sa na stoloch či v prevádzkach zákazníkov každého štvrť roka, to mi zmysel dáva. Dobrý vzťah so svojimi zákazníkmi nevybudujete za pár týždňov. Obnáša to vaše vytrvalé úsilie a starostlivosť. Preto je popri periodicite aj nemenej dôležité časopis vydávať dlhodobo. Až potom môže plniť vaše ciele.
Koľko vydávate firemných časopisov a čím sa od tých ostatných Géčko líši?
ZŠ: Počet našich klientov sa mení. Celkom už sme zrealizovali 207 čísel firemných časopisov pre 21 klientov. Rekordmanom v celkovom počte vydaní je UOL Účtovníctvo, kde pripravujeme už 32. číslo, a vy ste im so svojím jubilejným 30. Géčkom hrdo v pätách. Géčko je vzorom pravidelnosti vydávania a starostlivosti, ktorú prípravám venujete. Tiež skvele pracujete s už vytvoreným obsahom časopisu v online svete. Pre zákazníkov je hodnotné, pokiaľ môžu nahliadnuť priamo do výroby, do skladov, na realizácii zákaziek v teréne. Autentickými fotografiami Martina Klimša tak Géčko prirodzene ožíva. Originálny maskot Gustík na titulnej strane je neprehliadnuteľný a jedinečný.
Ktorú rubriku Géčka čítate najradšej?
ZŠ: Moja obľúbená je Z kroniky zakladateľa, tiež sa teším na Liborové editoriály, ktoré majú vždy nejaký presah. Skvelé sú aj rozhovory a stále mám v pamäti váš odborný článok o vzniku a vývoji gumy. Bavia ma aj produktové rubriky. Nehltám síce technické parametre, ale rada sa dozviem, kde všade a ako sa dajú jednotlivé produkty a služby využiť. Aj keď nepatrím k vašej cieľovej skupine, som dôkazom toho, že ľudia majú radi fotopríbeh.
Ako zapadá tlačený časopis do prezentácie modernej firmy a aký máte vy osobne, LIBOR, vzťah k tlačeným médiám?
LS: Som dosť veľký čitateľ a baví ma môj vlastný „film“, ktorý sa mi pri čítaní príbehov spustí v hlave. Na druhej strane viem, že veľa ľudí vôbec nečíta. Našťastie aj nečitatelia sú prirodzene zvedaví a bavia ich trebárs obrázky. Tých máme v časopise aj na webe plno. Myslím, že náš časopis je prínosom pre mnohých zákazníkov a má svoj význam aj pre našich zamestnancov. Niekedy sa kolegovia montéri obávajú, že nás niekto skopíruje a my prídeme o prácu. Ale robíme snáď niečo až tak zložité, aby si ktokoľvek nemohol ten postup nájsť na YouTube? Originalita nie je v pracovnom postupe, ale v celku, ktorý je postavený na ľudských a profesionálnych hodnotách, tie sa nedajú len tak ľahko okopírovať.
Ako vnímate rozdiel medzi tlačenou a online formou komunikácie?
LS: Syn tento rok maturoval z dejepisu a ja som si uvedomil, ako ľahko sa dostane ku všetkým dátam, ktoré potrebuje. To sme my nemohli. Chcel by snáď dnes niekto žiť bez internetu? Alebo mali by sa ľudia, ktorí radi čítajú, vzdať papiera? Som síce veľký fanúšik elektronických kníh, ale časopisy mám rád papierové. Ostatne pri dotyku vzniká ďalšia, veľmi príjemná dimenzia spojenia. A tak myslím, že aj naši zákazníci sú s nami tak trochu intenzívnejšie, keď listujú tým naším „plátkom“.
LIBOR, my nepoužívame vo firemnom časopise fotky z fotobanky. Ako jedni z mála máme aj po toľkých rokoch kreslenú obálku. Myslíte, že sa nám tento atypický prístup k vizáži firemného časopisu vyplatil?
LS: Fotky mám rád autentické a skutočné, nie z druhého konca sveta. Veľmi by som si prial, aby naši čitatelia cítili našu normálnosť, obyčajnosť, ale zároveň poctivosť a snahu, ktorá v nás je. Snáď si naši priaznivci všimli, že keď publikujeme článok z Géčka na webe, tak často je jeho rozsah väčší, s detailnejšími informáciami, a tiež fotiek je viac. Obálka nás má odlíšiť a umožniť rýchle rozpoznanie, o čo ide: „No jasné, to je GUMEX!“.
Aký vývoj bude pre náš firemný časopis dôležitý?
LS: Vieme, že zákazníkov zaujímajú najviac produkty a ich porovnávanie a náhľad do našich služieb - ako čo robíme. A pri tom určite zostaneme. Nakoniec so stále dokonalejšími technológiami a novými materiálmi je aj náš odbor stále komplikovanejší. Takže má zmysel vysvetľovať rozdielnosti, podobnosti a možnosti, ktoré nová doba prináša. A keď zákazník pochopí, tak často tiež ušetrí. To je postoj, ktorý mám rád. Páči sa mi, že väčšine našich ľudí ide skutočne o to, aby sme zákazníkovi pomohli. Najskôr informáciami a potom aj výrobkom alebo službou.
Monika, čo vám dalo a čo vzalo Géčko?
MS: Príprava článkov o technických materiáloch, produktoch a službách Gumexu mi dala lepšiu orientáciu v technických veličinách, výrobkoch aj v najrôznejších výrobných postupoch. Pri príprave rozhovorov so zástupcami našich významných dodávateľov aj odberateľov som sa snažila načerpať informácie o úplne odlišných podnikateľských oboroch. Géčko mi vzalo 100% istotu, že článok, ktorý som si premyslela v určitom znení, takto vo finále pôjde aj do tlače, pretože sa dosť "kamienkov vo výslednej mozaike" mení. A keď o tom tak premýšľam, Géčko mi tiež vzalo takú tú "ľahkosť" písania. Vždy ma bavili úvahy na zadanú tému, neskôr som vyhrávala súťaže o najvýstižnejší reklamný slogan. Pri tom je možné popustiť opraty fantázie, kdežto v Géčku sa musím "krotiť" a sústrediť sa na čo najstručnejší a hlavne technicky bezchybný popis produktu alebo služby.
Vy ste si však časopis pre zákazníkov GUMEXU doslova vymohli, prečo?
MS: Už pred viac ako 15 rokmi som čakala na obchodnú schôdzku v jednej firme. Čas som si krátila prehliadaním časopisov a novín, ktoré tu boli pre návštevníkov pripravené. Objavila som nezvyčajné čiernobiele firemné noviny vo formáte A3, ktoré v sebe spájali mnohé informácie o novinkách v sortimente firmy, aj o jej zamestnancoch. Veľmi sa mi páčili, vyzerali nezvyčajne a v porovnaní s ostatnými napospol reklamno ladenými brožúrami sa zdali naozaj výnimočné. A o niekoľko rokov neskôr, už v marketingovom oddelení našej firmy, ma napadlo: „Prečo by niečo podobné nemohol vydávať aj GUMEX?“
Ale ako ste prišli na myšlienku, že by mohlo niekoho zaujímať čítanie časopisu o tesneniach a hadiciach?
MS: Domnievam sa, že kvalitne pripravený firemný časopis si svojich priaznivcov vždy nájde. Som presvedčená o tom, že každého, teda nielen odberateľa tesnení a hadíc, v konečnom výsledku zaujíma, či sa osvedčený výrobok aj naďalej vyrába, prípadne či má nejaký inovovaný variant? Je možné si nechať u dodávateľa profesionálne upraviť priamo na mieru pre konkrétnu aplikáciu? A ako tento produkt v praxi využívajú ďalší zákazníci?
Proces prípravy časopisu trvá niekoľko týždňov. Ktorú časť z neho máte, Monika, najradšej?
MS: Tak to viem určite: moment, kedy držím čerstvo vytlačené číslo v ruke! Do poslednej chvíle som napätá, či si nezavystrájal redakčný „škriatok“, neprenikol aj napriek toľkým korektúram preklep, nevyšumel ten prvotný náboj dôležitého oznámenia každého jednotlivého článku! Potom zas tŕpnem, či stíham termíny v tlačiarni.
Časopis spoločne tvoríme už sedem rokov. Čo vy sama, ako šéfka jeho realizácie, považujete pri prípravách za kľúčový prvok?
MS: Nechcem, aby to znelo ako klišé, ale stojím si za tým: tímová práca. Aby Géčko oslovilo čo najviac čitateľov, je potrebné načerpať informácie naprieč celou našou firmou. Copywriter sa musí plne spoľahnúť na svojich spolupracovníkov z ostatných úsekov firmy, ktorí mu určitý produkt, pracovný postup alebo chod stroja vysvetlia tak, aby dokázal často veľmi detailné odlišnosti správne popísať. V neposlednom rade sa musí myšlienkovo „zladiť“ aj s najbližšími členmi tvorivého tímu - s fotografmi, grafikmi, editorkou a korektorkou. Vrelo odporúčam už vopred určiť, kto za akú oblasť zodpovedá. Tiež je dôležité udržať nastavené termíny a vopred si stanoviť určitú časovú rezervu. A ešte sa vrátim k interným predpokladom - priala by som si, aby boli všetci kolegovia na svoju dobre odvedenú prácu hrdí. Aj vďaka nim správne funguje veľa strojov a prevádzok v našej krajine. Bola by som rada, aby si to vždy znova uvedomili, až budú držať náš firemný časopis v ruke. Spokojní zákazníci i zamestnanci sú rovnako dôležití.
Rozhovor so Zdenkou Škochovou a s Liborom Sedláčkom pripravila Ing. Monika Sivulková, marketingová špecialistka firmy GUMEX. Foto: archív spoločnosti GUMEX.
Tentokrát vás pozývame priamo do centra diania, kde sa tvorí náplň nášho štvrťročníka. Za celý tím, ktorý k tvorbe Géčka prispieva, sme do rozhovoru zapojili Zdeňku Škochovú (ZŠ), zástupkyňu vydavateľstva PROSPECTEA Česká republika, s.r.o., Moniku Sivulkovú (MS), marketingovú špecialistku, a Libora Sedláčka (LS), marketingového riaditeľa, obaja z našej spoločnosti.
Zdenka, čo vás vlastne priviedlo k vydávaniu firemných časopisov?
ZŠ: S kolegami v PROSPECTEE sme pracovali na marketingových stratégiách, auditoch, vyhodnocovali marketingové prieskumy. V roku 2011 sme pre jedného klienta v rámci PR a marketingovej stratégie vytvorili náš prvý firemný časopis. Postupne sme získavali čoraz viac zákazníkov, ktorí videli, že mať vlastné médium ich stavia do pozície profesionála v danom odbore a odlíši ich to od konkurencie. A tak sa PROSPECTEA transformovala z konzultačnej marketingovej firmy na agentúru so zameraním na tvorbu firemných časopisov. Skúsenosti z marketingu teraz úročíme práve tu.
Prečo podľa vás nestačí len uverejniť článok na internete, aby sa zákazník dozvedel, čo potrebuje?
ZŠ: Byť vidieť na internete je pre väčšinu z nás nevyhnutné. V dnešnom svete obzvlášť. Všetci sme zvyknutí, že zadáme pár slov do vyhľadávača a nahrnie sa na nás toľko obsahu, že si môžeme vyberať. Z pozície užívateľov je to výhoda. Keď ste v pozícii predávajúceho a potrebujete sa vo vyhľadávaní objaviť medzi prvými, dostávate sa do obrovského konkurenčného tlaku. Riešením je hľadať ďalšie komunikačné kanály a tlačené médium je jedným z nich. Je to spôsob, ako zaujať a vyčnievať. Je to forma dlhodobej starostlivosti, hýčkanie zákazníkov, budovanie ich lojality a to sa počíta.
Rozumiem, ale na firmu, ktorá sa rozhodne vydávať časopis, čaká plno nástrah.
ZŠ: Prvá z nástrah môže byť predstava, že si necháte vytvoriť časopis na kľúč a nebude vás to stáť žiany čas ani energiu. Vždy je potrebná súčinnosť zadávateľa. A ruku na srdce, stále je to váš časopis, a je teda na mieste, aby bol vo vnútri firmy niekto, kto za neho bude tak trochu dýchať. Pascou môže byť aj to, že pripravíte „vypilovaný" časopis, ktorý ale vôbec nebude rezonovať s vašimi čitateľmi. Písať jazykom cieľovej skupiny a pripravovať obsah práve pre ňu je nevyhnutný predpoklad pre funkčné médium. Čitateľ je vždy na prvom mieste.
Ako spoznám, že vydávanie firemného časopisu zvládnem?
ZŠ: Poradila by som urobiť si dobrú prípravu. Je potrebné mať jasno napr. v tom, kto sa bude starať o realizácii, ako často a v akom rozsahu chcete časopis vydávať. Dôležitý je aj plán financií na realizáciu. Dobrý účel, plán, vnútorné presvedčenie, že to bude fungovať, a myslenie v dlhodobom horizonte, to sú predpoklady pre to, aby vás nič nezastavilo.
A mal by som ho vydávať často, aby to dávalo zmysel?
ZŠ: Na to neexistuje univerzálna odpoveď. Každým doručením tlačeného časopisu si zabezpečujete svoju fyzickú prítomnosť u vašich zákazníkov. Hodnotným obsahom s nimi budujete vzťah. To musí byť v rovnováhe aj s vaším marketingovým rozpočtom a s tým, či máte čo povedať. Tlačiť sa každý mesiac na silu do vytvorenia časopisu nedáva zmysel ako z pohľadu ekonomického, tak aj obsahového. Objaviť sa na stoloch či v prevádzkach zákazníkov každého štvrť roka, to mi zmysel dáva. Dobrý vzťah so svojimi zákazníkmi nevybudujete za pár týždňov. Obnáša to vaše vytrvalé úsilie a starostlivosť. Preto je popri periodicite aj nemenej dôležité časopis vydávať dlhodobo. Až potom môže plniť vaše ciele.
Koľko vydávate firemných časopisov a čím sa od tých ostatných Géčko líši?
ZŠ: Počet našich klientov sa mení. Celkom už sme zrealizovali 207 čísel firemných časopisov pre 21 klientov. Rekordmanom v celkovom počte vydaní je UOL Účtovníctvo, kde pripravujeme už 32. číslo, a vy ste im so svojím jubilejným 30. Géčkom hrdo v pätách. Géčko je vzorom pravidelnosti vydávania a starostlivosti, ktorú prípravám venujete. Tiež skvele pracujete s už vytvoreným obsahom časopisu v online svete. Pre zákazníkov je hodnotné, pokiaľ môžu nahliadnuť priamo do výroby, do skladov, na realizácii zákaziek v teréne. Autentickými fotografiami Martina Klimša tak Géčko prirodzene ožíva. Originálny maskot Gustík na titulnej strane je neprehliadnuteľný a jedinečný.
Ktorú rubriku Géčka čítate najradšej?
ZŠ: Moja obľúbená je Z kroniky zakladateľa, tiež sa teším na Liborové editoriály, ktoré majú vždy nejaký presah. Skvelé sú aj rozhovory a stále mám v pamäti váš odborný článok o vzniku a vývoji gumy. Bavia ma aj produktové rubriky. Nehltám síce technické parametre, ale rada sa dozviem, kde všade a ako sa dajú jednotlivé produkty a služby využiť. Aj keď nepatrím k vašej cieľovej skupine, som dôkazom toho, že ľudia majú radi fotopríbeh.
Ako zapadá tlačený časopis do prezentácie modernej firmy a aký máte vy osobne, LIBOR, vzťah k tlačeným médiám?
LS: Som dosť veľký čitateľ a baví ma môj vlastný „film“, ktorý sa mi pri čítaní príbehov spustí v hlave. Na druhej strane viem, že veľa ľudí vôbec nečíta. Našťastie aj nečitatelia sú prirodzene zvedaví a bavia ich trebárs obrázky. Tých máme v časopise aj na webe plno. Myslím, že náš časopis je prínosom pre mnohých zákazníkov a má svoj význam aj pre našich zamestnancov. Niekedy sa kolegovia montéri obávajú, že nás niekto skopíruje a my prídeme o prácu. Ale robíme snáď niečo až tak zložité, aby si ktokoľvek nemohol ten postup nájsť na YouTube? Originalita nie je v pracovnom postupe, ale v celku, ktorý je postavený na ľudských a profesionálnych hodnotách, tie sa nedajú len tak ľahko okopírovať.
Ako vnímate rozdiel medzi tlačenou a online formou komunikácie?
LS: Syn tento rok maturoval z dejepisu a ja som si uvedomil, ako ľahko sa dostane ku všetkým dátam, ktoré potrebuje. To sme my nemohli. Chcel by snáď dnes niekto žiť bez internetu? Alebo mali by sa ľudia, ktorí radi čítajú, vzdať papiera? Som síce veľký fanúšik elektronických kníh, ale časopisy mám rád papierové. Ostatne pri dotyku vzniká ďalšia, veľmi príjemná dimenzia spojenia. A tak myslím, že aj naši zákazníci sú s nami tak trochu intenzívnejšie, keď listujú tým naším „plátkom“.
LIBOR, my nepoužívame vo firemnom časopise fotky z fotobanky. Ako jedni z mála máme aj po toľkých rokoch kreslenú obálku. Myslíte, že sa nám tento atypický prístup k vizáži firemného časopisu vyplatil?
LS: Fotky mám rád autentické a skutočné, nie z druhého konca sveta. Veľmi by som si prial, aby naši čitatelia cítili našu normálnosť, obyčajnosť, ale zároveň poctivosť a snahu, ktorá v nás je. Snáď si naši priaznivci všimli, že keď publikujeme článok z Géčka na webe, tak často je jeho rozsah väčší, s detailnejšími informáciami, a tiež fotiek je viac. Obálka nás má odlíšiť a umožniť rýchle rozpoznanie, o čo ide: „No jasné, to je GUMEX!“.
Aký vývoj bude pre náš firemný časopis dôležitý?
LS: Vieme, že zákazníkov zaujímajú najviac produkty a ich porovnávanie a náhľad do našich služieb - ako čo robíme. A pri tom určite zostaneme. Nakoniec so stále dokonalejšími technológiami a novými materiálmi je aj náš odbor stále komplikovanejší. Takže má zmysel vysvetľovať rozdielnosti, podobnosti a možnosti, ktoré nová doba prináša. A keď zákazník pochopí, tak často tiež ušetrí. To je postoj, ktorý mám rád. Páči sa mi, že väčšine našich ľudí ide skutočne o to, aby sme zákazníkovi pomohli. Najskôr informáciami a potom aj výrobkom alebo službou.
Monika, čo vám dalo a čo vzalo Géčko?
MS: Príprava článkov o technických materiáloch, produktoch a službách Gumexu mi dala lepšiu orientáciu v technických veličinách, výrobkoch aj v najrôznejších výrobných postupoch. Pri príprave rozhovorov so zástupcami našich významných dodávateľov aj odberateľov som sa snažila načerpať informácie o úplne odlišných podnikateľských oboroch. Géčko mi vzalo 100% istotu, že článok, ktorý som si premyslela v určitom znení, takto vo finále pôjde aj do tlače, pretože sa dosť "kamienkov vo výslednej mozaike" mení. A keď o tom tak premýšľam, Géčko mi tiež vzalo takú tú "ľahkosť" písania. Vždy ma bavili úvahy na zadanú tému, neskôr som vyhrávala súťaže o najvýstižnejší reklamný slogan. Pri tom je možné popustiť opraty fantázie, kdežto v Géčku sa musím "krotiť" a sústrediť sa na čo najstručnejší a hlavne technicky bezchybný popis produktu alebo služby.
Vy ste si však časopis pre zákazníkov GUMEXU doslova vymohli, prečo?
MS: Už pred viac ako 15 rokmi som čakala na obchodnú schôdzku v jednej firme. Čas som si krátila prehliadaním časopisov a novín, ktoré tu boli pre návštevníkov pripravené. Objavila som nezvyčajné čiernobiele firemné noviny vo formáte A3, ktoré v sebe spájali mnohé informácie o novinkách v sortimente firmy, aj o jej zamestnancoch. Veľmi sa mi páčili, vyzerali nezvyčajne a v porovnaní s ostatnými napospol reklamno ladenými brožúrami sa zdali naozaj výnimočné. A o niekoľko rokov neskôr, už v marketingovom oddelení našej firmy, ma napadlo: „Prečo by niečo podobné nemohol vydávať aj GUMEX?“
Ale ako ste prišli na myšlienku, že by mohlo niekoho zaujímať čítanie časopisu o tesneniach a hadiciach?
MS: Domnievam sa, že kvalitne pripravený firemný časopis si svojich priaznivcov vždy nájde. Som presvedčená o tom, že každého, teda nielen odberateľa tesnení a hadíc, v konečnom výsledku zaujíma, či sa osvedčený výrobok aj naďalej vyrába, prípadne či má nejaký inovovaný variant? Je možné si nechať u dodávateľa profesionálne upraviť priamo na mieru pre konkrétnu aplikáciu? A ako tento produkt v praxi využívajú ďalší zákazníci?
Proces prípravy časopisu trvá niekoľko týždňov. Ktorú časť z neho máte, Monika, najradšej?
MS: Tak to viem určite: moment, kedy držím čerstvo vytlačené číslo v ruke! Do poslednej chvíle som napätá, či si nezavystrájal redakčný „škriatok“, neprenikol aj napriek toľkým korektúram preklep, nevyšumel ten prvotný náboj dôležitého oznámenia každého jednotlivého článku! Potom zas tŕpnem, či stíham termíny v tlačiarni.
Časopis spoločne tvoríme už sedem rokov. Čo vy sama, ako šéfka jeho realizácie, považujete pri prípravách za kľúčový prvok?
MS: Nechcem, aby to znelo ako klišé, ale stojím si za tým: tímová práca. Aby Géčko oslovilo čo najviac čitateľov, je potrebné načerpať informácie naprieč celou našou firmou. Copywriter sa musí plne spoľahnúť na svojich spolupracovníkov z ostatných úsekov firmy, ktorí mu určitý produkt, pracovný postup alebo chod stroja vysvetlia tak, aby dokázal často veľmi detailné odlišnosti správne popísať. V neposlednom rade sa musí myšlienkovo „zladiť“ aj s najbližšími členmi tvorivého tímu - s fotografmi, grafikmi, editorkou a korektorkou. Vrelo odporúčam už vopred určiť, kto za akú oblasť zodpovedá. Tiež je dôležité udržať nastavené termíny a vopred si stanoviť určitú časovú rezervu. A ešte sa vrátim k interným predpokladom - priala by som si, aby boli všetci kolegovia na svoju dobre odvedenú prácu hrdí. Aj vďaka nim správne funguje veľa strojov a prevádzok v našej krajine. Bola by som rada, aby si to vždy znova uvedomili, až budú držať náš firemný časopis v ruke. Spokojní zákazníci i zamestnanci sú rovnako dôležití.
Rozhovor so Zdenkou Škochovou a s Liborom Sedláčkom pripravila Ing. Monika Sivulková, marketingová špecialistka firmy GUMEX. Foto: archív spoločnosti GUMEX.
Informácie pre zákazníkov
Všetky práva vyhradené. Kopírovanie obsahu je zakázané podľa zákona č. 121/2000 zb. o práve autorského zákonu.