Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Rýchla a jednoduchá konfigurácia
Naši špecialisti vám poradia
Ozveme sa do 24 hodín
Keď má niekto v náplni práce uvedené „projektový manažér“, mnohým z nás to o jeho povinnostiach veľa nehovorí. Možno vás však bude zaujímať, ako sa v našej firme k tejto pozícii prepracoval kolega Michal Kalkus. Vo voľnom čase športovec, obľúbený spoločník, ktorý nepokazí žiadnu zábavu. V práci starostlivý, korektný, spoľahlivý a absolútne profesionálny manažér. Čo všetko predchádzalo jeho súčasnej pracovnej méte - zavedenie systému ISO 9001: 2016 vo firme GUMEX?
Rozhovor s Michalom Kalkusom pripravila Monika Sivulková, marketingová špecialistka firmy GUMEX, foto: archív M. Kalkus a GUMEX, spol. s r.o
Michal, ako si začínal?
Do firmy GUMEX som nastúpil v roku 2011 na miesto asistenta riaditeľa spoločnosti. O tom, čo bude tento post obnášať, som mal nejakú predstavu. Čo presne ma čaká, som ale netušil. Vedel som vtedy, že potrebujem, ako sa hovorí, zmeniť prostredie. Pracoval som predtým jedenásť rokov v obchodnej firme (predaj vozidiel Renault) a skončil na poste obchodný riaditeľ. Z hľadiska funkcií to nevyzeralo práve na kariérny postup, ale pre mňa je vždy dôležitejšie, čo robím, nie, ako sa to volá. GUMEX som poznal ako svojho významného zákazníka niekoľko rokov, a tak som mal možnosť dlhodobejšie sledovať, ako rastie a kam sa posúva. Páčil sa mi ich poctivý a férový prístup. Teda táto firma bola logicky jedna z prvých možností, ktorá ma pri rozhladaní sa po pracovných príležitostiach napadla.
Čím si si musel prejsť?
Po nástupe do práce vzalo všetko rýchly spád. Ako asistent riaditeľa som mal byť oboznámený so všetkými dôležitými procesmi firmy. Začínal som klasickým kolieskom, zácvikom v sklade, v obchodnom oddelení a postupne som dostával prvé úlohy. Jedným z prvých bolo zaškolenie skladníkov do vtedy nového systému interného zásobovania.
Ako s tým súvisia Tvoje pracovné cesty na Slovensko?
V tom čase som jazdil pomáhať na pobočku do Žiliny, ktorá začala fungovať v roku 2011. Tam som robil všetko, čo bolo treba. V sklade, v predaji, s marketingom, jazdil na obchodné rokovania so slovenským zákazníkmi. To bolo vždy na niekoľko dní v mesiaci.
Čo si mal však spoločné so skladovým hospodárením?
Na centrále v Strážnici som aj naďalej pracoval na svojich dlhodobejších aj nárazových úlohách. Najväčší projekt som začal koncom roka 2011. Išlo o zavedení systému čiarových kódov vo všetkých skladoch spoločnosti GUMEX. Išlo o komplexné riešenie celého procesu. Od zavedenia logiky tvorby, tlače a čítania čiarových kódov až po vytvorenie väzieb medzi jednotlivými oddeleniami tak, aby do seba všetko zapadalo. Problematika bola pomerne rozsiahla. Keďže GUMEX vytvára pri svojej činnosti veľa rôznych procesov a čiastkových procesov, pracuje s nepreberným množstvom variantov, sústreďoval som námety na rôzne úpravy, nastavenie a zlepšenia. Tieto požiadavky som analyzoval, spracovával a následne navrhoval zadanie pre externú softvérovú firmu. Samozrejmosťou potom bolo uviesť všetky procesy do života. Spísať príslušné postupy a preškoliť v podstate všetok personál z tej časti, ktorej sa to týkalo. Zavádzanie systému trvalo približne rok a potom sme sa rozhodli urobiť ďalší krok, zaviesť skladové umiestnenia a následne výrobné čísla. Prvý z dôvodu efektívnosti a sledovateľnosti tovaru a druhé z dôvodu lepšej informovanosti obchodného tímu o stave a skladbe zásob.
Čo má v našej firme na starosti projektový manažér?
Túto pozíciu zastávam od augusta 2015. Sú mi zverené väčšie a samostatné úlohy. Zbieram informácie, komunikujem s kolegami rôznych oddelení, diskutujem, analyzujem, plánujem a zadávam čiastkové úlohy. Od začiatku sa tiež spolupodieľame na rozjazde našej košickej pobočky, kam pravidelne každý mesiac dochádzam. Pomáhal som s vytipovaním vhodných lokalít pre túto pobočku, jej zariadením, propagáciou a následným zaškoľovaním nových kolegov.
Spomeniem iba jedno slovo: „ISO“. Aká veľká to pre Teba bola výzva?
Mojou hlavnou úlohou bola tento rok príprava našej spoločnosti na certifikáciu ISO 9001:2015. Tento proces sa dotýka všetkých činností firmy a mňa teší, keď sa nám v rámci zavádzania podarí aj niečo zlepšiť. To považujem za hlavný benefit tohto projektu a oceňujem to viac než samotný certifikát. Je to proces, ktorý získaním certifikátu iba začína - neustála snaha o zlepšovanie.
Čo máš v práci rád a čo Ti naopak vadí?
Som spokojný, ak je rozrobených viac vecí, postupne sa na nich pracuje a potom sa podarí ich ako mozaiku poskladať a všetko do seba zapadá. Keď sa to podarí včas a vidím, že to aj ostatní vnímajú ako prínos. A naopak neznášam, keď sa musím vracať k niečomu, čo som bral za uzavretú záležitosť.
A teraz niečo osobného - aký máš vzťah k Vianociam?
Neviem, čím to je, ale všetky najkrajšie spomienky z detstva mám spojené so zimou a snehom. Sánkovanie, hokej, korčuľovanie, stavanie snehových hradov, jednoducho tá klasická zima, ktorú už dnes nepoznáme. Myslím, že v minulom živote som musel žiť niekde na horách. Pretože hoci som nejaké väčšie hory videl až v dospelosti, vždy ma to k nim ťahalo. Pochádzam z Kyjova. Mali sme záhradku na kopci nad mestom. A keď som pozoroval po ceste na záhradku kopce na obzore (pohorie Chřiby), predstavoval som si, že sú to Tatry. Takže ideálne Vianoce sú pre mňa také tie až gýčovité. Záveje, vôňa dymu z komínov, tma, pokoj a ticho, polnočná, koledy. Milujem trebars film Krakonoš a lyžníci. Tam to všetko je. Ako deti sme s bratmi mali vždy plno darčekov, a tak si ani nevybavím, že by mi niekedy niečo chýbalo. Ale pamätám si, že raz som Ježiškovi nakreslil, že by som chcel hokejový dres a kompletnú výbavu. Tak to som nedostal. Dnes mám hlavne radosť, keď sa mi podarí potešiť niekoho z blízkych.
Michal Kalkus (*1974)
Vyštudoval Technickú univerzitu v Liberci, potom pracoval ako obchodný riaditeľ v autocentrách Juh 2000, a.s. zaujíma sa o cyklistiku, beh, lyžovanie, turistiku. Ženatý, deti Klárka (13) a Šimon (3). Klárka navštevuje sekundu gymnázia, hrá na gitaru, spieva v zbore, stará sa o svoje dva psy, cvičí ich a trénuje. Prevádzkuje s nimi agility (prekážkové psie preteky). Šimon je klasický chalan, ktorý nezostane ani chvíľu v pokoji. Stále hovorí a chce so všetkým pomáhať. Tento rok začal chodiť do škôlky. A vôbec nehnevá.
Keď má niekto v náplni práce uvedené „projektový manažér“, mnohým z nás to o jeho povinnostiach veľa nehovorí. Možno vás však bude zaujímať, ako sa v našej firme k tejto pozícii prepracoval kolega Michal Kalkus. Vo voľnom čase športovec, obľúbený spoločník, ktorý nepokazí žiadnu zábavu. V práci starostlivý, korektný, spoľahlivý a absolútne profesionálny manažér. Čo všetko predchádzalo jeho súčasnej pracovnej méte - zavedenie systému ISO 9001: 2016 vo firme GUMEX?
Rozhovor s Michalom Kalkusom pripravila Monika Sivulková, marketingová špecialistka firmy GUMEX, foto: archív M. Kalkus a GUMEX, spol. s r.o
Michal, ako si začínal?
Do firmy GUMEX som nastúpil v roku 2011 na miesto asistenta riaditeľa spoločnosti. O tom, čo bude tento post obnášať, som mal nejakú predstavu. Čo presne ma čaká, som ale netušil. Vedel som vtedy, že potrebujem, ako sa hovorí, zmeniť prostredie. Pracoval som predtým jedenásť rokov v obchodnej firme (predaj vozidiel Renault) a skončil na poste obchodný riaditeľ. Z hľadiska funkcií to nevyzeralo práve na kariérny postup, ale pre mňa je vždy dôležitejšie, čo robím, nie, ako sa to volá. GUMEX som poznal ako svojho významného zákazníka niekoľko rokov, a tak som mal možnosť dlhodobejšie sledovať, ako rastie a kam sa posúva. Páčil sa mi ich poctivý a férový prístup. Teda táto firma bola logicky jedna z prvých možností, ktorá ma pri rozhladaní sa po pracovných príležitostiach napadla.
Čím si si musel prejsť?
Po nástupe do práce vzalo všetko rýchly spád. Ako asistent riaditeľa som mal byť oboznámený so všetkými dôležitými procesmi firmy. Začínal som klasickým kolieskom, zácvikom v sklade, v obchodnom oddelení a postupne som dostával prvé úlohy. Jedným z prvých bolo zaškolenie skladníkov do vtedy nového systému interného zásobovania.
Ako s tým súvisia Tvoje pracovné cesty na Slovensko?
V tom čase som jazdil pomáhať na pobočku do Žiliny, ktorá začala fungovať v roku 2011. Tam som robil všetko, čo bolo treba. V sklade, v predaji, s marketingom, jazdil na obchodné rokovania so slovenským zákazníkmi. To bolo vždy na niekoľko dní v mesiaci.
Čo si mal však spoločné so skladovým hospodárením?
Na centrále v Strážnici som aj naďalej pracoval na svojich dlhodobejších aj nárazových úlohách. Najväčší projekt som začal koncom roka 2011. Išlo o zavedení systému čiarových kódov vo všetkých skladoch spoločnosti GUMEX. Išlo o komplexné riešenie celého procesu. Od zavedenia logiky tvorby, tlače a čítania čiarových kódov až po vytvorenie väzieb medzi jednotlivými oddeleniami tak, aby do seba všetko zapadalo. Problematika bola pomerne rozsiahla. Keďže GUMEX vytvára pri svojej činnosti veľa rôznych procesov a čiastkových procesov, pracuje s nepreberným množstvom variantov, sústreďoval som námety na rôzne úpravy, nastavenie a zlepšenia. Tieto požiadavky som analyzoval, spracovával a následne navrhoval zadanie pre externú softvérovú firmu. Samozrejmosťou potom bolo uviesť všetky procesy do života. Spísať príslušné postupy a preškoliť v podstate všetok personál z tej časti, ktorej sa to týkalo. Zavádzanie systému trvalo približne rok a potom sme sa rozhodli urobiť ďalší krok, zaviesť skladové umiestnenia a následne výrobné čísla. Prvý z dôvodu efektívnosti a sledovateľnosti tovaru a druhé z dôvodu lepšej informovanosti obchodného tímu o stave a skladbe zásob.
Čo má v našej firme na starosti projektový manažér?
Túto pozíciu zastávam od augusta 2015. Sú mi zverené väčšie a samostatné úlohy. Zbieram informácie, komunikujem s kolegami rôznych oddelení, diskutujem, analyzujem, plánujem a zadávam čiastkové úlohy. Od začiatku sa tiež spolupodieľame na rozjazde našej košickej pobočky, kam pravidelne každý mesiac dochádzam. Pomáhal som s vytipovaním vhodných lokalít pre túto pobočku, jej zariadením, propagáciou a následným zaškoľovaním nových kolegov.
Spomeniem iba jedno slovo: „ISO“. Aká veľká to pre Teba bola výzva?
Mojou hlavnou úlohou bola tento rok príprava našej spoločnosti na certifikáciu ISO 9001:2015. Tento proces sa dotýka všetkých činností firmy a mňa teší, keď sa nám v rámci zavádzania podarí aj niečo zlepšiť. To považujem za hlavný benefit tohto projektu a oceňujem to viac než samotný certifikát. Je to proces, ktorý získaním certifikátu iba začína - neustála snaha o zlepšovanie.
Čo máš v práci rád a čo Ti naopak vadí?
Som spokojný, ak je rozrobených viac vecí, postupne sa na nich pracuje a potom sa podarí ich ako mozaiku poskladať a všetko do seba zapadá. Keď sa to podarí včas a vidím, že to aj ostatní vnímajú ako prínos. A naopak neznášam, keď sa musím vracať k niečomu, čo som bral za uzavretú záležitosť.
A teraz niečo osobného - aký máš vzťah k Vianociam?
Neviem, čím to je, ale všetky najkrajšie spomienky z detstva mám spojené so zimou a snehom. Sánkovanie, hokej, korčuľovanie, stavanie snehových hradov, jednoducho tá klasická zima, ktorú už dnes nepoznáme. Myslím, že v minulom živote som musel žiť niekde na horách. Pretože hoci som nejaké väčšie hory videl až v dospelosti, vždy ma to k nim ťahalo. Pochádzam z Kyjova. Mali sme záhradku na kopci nad mestom. A keď som pozoroval po ceste na záhradku kopce na obzore (pohorie Chřiby), predstavoval som si, že sú to Tatry. Takže ideálne Vianoce sú pre mňa také tie až gýčovité. Záveje, vôňa dymu z komínov, tma, pokoj a ticho, polnočná, koledy. Milujem trebars film Krakonoš a lyžníci. Tam to všetko je. Ako deti sme s bratmi mali vždy plno darčekov, a tak si ani nevybavím, že by mi niekedy niečo chýbalo. Ale pamätám si, že raz som Ježiškovi nakreslil, že by som chcel hokejový dres a kompletnú výbavu. Tak to som nedostal. Dnes mám hlavne radosť, keď sa mi podarí potešiť niekoho z blízkych.
Michal Kalkus (*1974)
Vyštudoval Technickú univerzitu v Liberci, potom pracoval ako obchodný riaditeľ v autocentrách Juh 2000, a.s. zaujíma sa o cyklistiku, beh, lyžovanie, turistiku. Ženatý, deti Klárka (13) a Šimon (3). Klárka navštevuje sekundu gymnázia, hrá na gitaru, spieva v zbore, stará sa o svoje dva psy, cvičí ich a trénuje. Prevádzkuje s nimi agility (prekážkové psie preteky). Šimon je klasický chalan, ktorý nezostane ani chvíľu v pokoji. Stále hovorí a chce so všetkým pomáhať. Tento rok začal chodiť do škôlky. A vôbec nehnevá.
Informácie pre zákazníkov
Všetky práva vyhradené. Kopírovanie obsahu je zakázané podľa zákona č. 121/2000 zb. o práve autorského zákonu.